Wednesday 16 November 2016

Jom Ikan ~ by Marina Mustafa

Jom Ikan ~ by Marina Mustafa
Publisher ~ Alaf 21, Karangkraf


A compilation of 38 recipes with step by step pictures, makes  the recipes easy to follow. Fish are so versatile, they are commonly eaten for breakfast, such as Pulut Panggang and Karipap Ikan, in dishes for lunch like Asam Pedas, Kicap Ikan, Singgang.  For special occasions, like Botok-Botok, Beriani Ayam, varieties of noodles, like Laksa Johor, Laksa Penang & Laksa Kedah, tea time as well as Western specialties for the younger tastebuds.

I hope that my readers will enjoy the recipes I share in JOM IKAN as the recipes are dishes I cook daily in my home. Tried and tested, I hope that  all my family recipes which I share here , will be enjoyed by every household in Malaysia and worldwide!




Saya kongsikan 38 resipi-resipi yang sangat senang dimasak dan insyaAllah sangat sedap. Setiap resipi menampilkan 6 langkah step by step yang terang dan senang diikuti. Setiap resipi didalam buku  ini adalah resipi harian yang saya selalu memasak untuk keluarga saya. Apabila menulis buku JOM IKAN, saya tak sangka yang ikan ini sebenarnya sungguh versatile dan boleh dimasak untuk sarapan pagi seperti Pulut Panggang dan karipap , makanan tengah hari & malam  didalam lauk, makanan petang dan masakan Western yang menjadi pilihan remaja sekarang.

Saya  harap, semua pembaca buku JOM IKAN  akan sentiasa mendapat idea apabila hendak memasak dan semoga resipi-resipi yang saya kongsikan mendatangkan menafaat kepada kesemua pembaca. 





To purchase, click here.

No comments:

Author

authorMarina Mustafa. Author of ten cookbooks.



Total Pageviews